08 mrt 2022

Cadeaukaarten en loyaltypassen

Hoe leuk is het om een bioscoopje cadeau te doen. Als softwareontwikkelaars gespecialiseerd in de bioscoopwereld hebben wij ook software voor klantenpassystemen ontwikkeld waarmee onze klanten vouchers konden aanmaken die door ons omgezet werden in pasjes. Loyaltypassen dus. Steeds vaker kregen wij echter de vraag naar extra functionaliteiten van onze loyaltypassen. Daarom heeft RebiTicks de module voor loyaltypassen geüpgrade en hebben we samen met onze websitebouwer Cinelink een cadeaupas ontwikkeld.

 

Eigen huisstijl


Met de nieuwe pasmodule binnen KTS, het kassaticketsysteem van RebiTicks, zijn onze klanten vanaf nu niet meer van ons afhankelijk om loyaltypassen of cadeaukaarten te maken. Nee, zij kunnen tegenwoordig via KTS zelf hun eigen digitale cadeaukaarten en loyaltypassen aanmaken. In hun eigen huisstijl, uiteraard. Vervolgens kunnen ze ook zelf bepalen of ze de pas opwaarderen met bijvoorbeeld vaste bedragen, een x aantal films, een combinatie van een film en horecagebruik of dat ze de koper zelf het tegoed laten bepalen. Eigenlijk kunnen onze klanten via de pasmodule in KTS helemaal zelf bepalen wat iemand kan met de kaart. Uiteraard hoeft een kaart niet in één keer opgemaakt te worden. Tegoeden blijven gewoon op de kaart staan.

 

Klantenbinding


En weet je wat nou het mooie ervan is? Bioscoopbezoekers kunnen de loyaltypas steeds weer zelf online opwaarderen via hun eigen account die gekoppeld is aan de website van de bioscoop. Want KTS is geïntegreerd in die website. Een mooie manier dus om klanten aan je te binden. Want hoe vaker ze de kaart opwaarderen, des te meer korting u ze kunt geven. Uiteraard bepaalt iedere bioscoopeigenaar zelf wat trouwe klanten krijgen in ruil voor het opwaarderen van de loyaltypas: korting, een gratis drankje of bijvoorbeeld een vrijkaart. Via het CMS van de website is dit heel gemakkelijk zelf in te voeren. Dat is ook de plek waar onze klanten automatisch passen kunnen activeren en uitgeven.

 

Voordelen


Het verkopen van cadeaukaarten en loyaltypassen heeft een groot aantal voordelen. Denk aan de al eerder genoemde klantenbinding. En aan de vooruitbetaling. Omdat het een kredietpas is, zijn mensen daarnaast sneller geneigd nog even wat horeca met de pas te kopen. Ze voelen dat immers niet in hun portemonnee. Omdat de cadeaukaart alleen in een specifieke bioscoop te gebruiken is, namelijk in die van onze klant, weet onze klant bovendien zeker dat de ontvanger van de kaart de avond in zijn theater doorbrengt. Omdat restbedragen na een aankoop bij de kassa of online blijven staan, is de kans dat bezoekers nog een keer terugkomen of de kaart online opwaarderen ook nog eens heel groot.

 

Fysieke kaarten

Soms wil iemand liever een fysieke kaart cadeau doen. Ook dat is mogelijk. Aan de hand van de barcode kan de digitale kaart namelijk in de bioscoop worden omgezet in een echte fysieke cadeaukaart. En dat is mooi, want het geven van een pas in eigen huisstijl is een geweldig PR-middel. Iedere keer dat iemand de pas ziet, wordt uw bioscoop immers weer onder de aandacht gebracht.

Zo wordt het geven van een cadeaukaart pas echt een feest. Voor de gever, de ontvanger én de bioscoopeigenaar. Het enige wat die eigenaar moet doen is de pasmodule binnen KTS even activeren. Heeft u dat al gedaan?